top of page

Майка и дъщеря - лична история

Често се сещам за ежедневието си, когато нямах дете - как се грижих основно за себе си (грим, прическа, дълги душове), ходенето на работа, домакинстването, купищата свободно време, което имах и прекарвах както исках. Сега дните ми минават много по-различно от преди. И съм сигурна, че за всеки родител, който се грижи за детето си по цял ден протича по друг начин.


И понеже обичам списъците (знам, че е странно, но така животът ми е по-лесен), реших да представя наш типичен ден, в който сме само двете (защото Събота и Неделя са една идея по-различни, когато и мъжът ми е вкъщи), така:


Раздел първи - времето от събуждането до следобедния сън

1. Събуждане

За мен сънят е на почит, до голяма степен защото все не ми стига. И тъй като съм поспаланка, я малката за момента спи в стая с нас, по-скоро тя събужда мен. Когато си е поспала достатъчно, става с гръм и трясък, при което се събуждам и аз. Не си представяйте, че спим до обяд. Не, не, не... Най-късно до 8:30. Най-късно.


2. Време за обич

Веднага след събуждането отделяме време само за двете - гушкаме се, гъделичкане се, пеем песни и разглеждаме любимите книжки с животни. Дъщеря ми има нова любима дума, която обича да чува - бръмбар. И я намира за изключително смешна. Особено ако се произнесе брррррррррръмбар. И така изкарваме около 30 - 40 мин.


3. Време за сутрешен тоалет

Започваме със смяна на памперс. Там е битка. Ако трябва да го опиша на човек без деца - все едно да се бориш с крокодил (макар, че с крокодил ще е по-лесно). След това миене на лице, ръце, зъби. Аз мия нейните зъби, тя моите, след това всяка продължава сама. После следва избор на дрехи за деня (включително десет минутно криене в гардероба), избор на фибички, ластички. И най-после стигаме до обличане и сресване. И в крайна сметка аз съм готова за 2 мин., а малката.... да речем, че ѝ отнема малко повече. Около десет пъти повече време.


4. Закуска

Всяка сутрин е нещо различно. Не използваме услугите на детска кухня, така че от вечерта съставям меню и си приготвям нужните продукти. За радост, закуската минава бързо. Заедно с приготвянето ни отнема около 30 мин.


5. Време за игра и домакинска работа

В следващите часове са оставени за игра. Ако предишния ден съм изпълнила всички домакински задачи, играем заедно. Ако не съм - Илина или играе сама, или ми помага. Оставам тя да реши. Понякога сгъваме прането заедно, понякога готвим, друг път чистим. И когато сме готови, скачаме на колелото и се отправяме към алеите в Морската градина или към детската площадка. Така прекарваме времето си докато стане време за обяд.

6. Обяд

Прибирането ни след разходка включва миене и смяна на изцапаните дрехи. Обядът ни е сравнително лесен. Приготвен от предишната вечер, само чака да бъде стоплен. Наскоро малката прояви интерес към храненето с вилица и упорито настоява да я използва за всичко. Само цапането ни е проблем за момента (е, поне на мен, на малката не ѝ пречи) - захапва домата като вампир и изсмуква всичко от него (е, почти всичко - една част от него се стича върху нея). Цялото цапане отнема около 20 мин. Следва основно измиване на изцапаните лица, прибиране на масата, миене на чинии и още игри и песни докато стане време за сън.


7. Следобеден сън

Зависи колко се е уморила, дъщеря ми заспива между 13ч. и 14:30ч. Спи около два часа и половина. Докато тя спи, аз също си почивам. Донякъде, защото тя се буди често и ме търси, когато усети, че не съм до нея, донякъде, защото ми е изключително приятно да се сгушим една в друга (и без това моменти като този минавам твърде бързо). А и след цял ден на крак и болките в кръста и гърба, които имам още от гимназията, имам нужда да полежа.


Раздел втори - времето от събуждането от следобеден сън до пожелаването на лека нощ.

1. Игри, вечеря и пак игри

След времето за сън следва време за игра докато мъжът ми се прибере. В момента, в който входната врата се отключи, се чува един писък "Т А Т И И И И И" и следва спринт до нея. Гледката как се гушват след дългата раздяла през деня някога няма да ми омръзне. Докато двамата се обичат, аз подреждам масата и топля вечерята.


А след вечеря.... е отново време за разходка. Приготвяме се, скачаме на колелетата и дим да ни няма. Отиваме да изследваме света - плажа, Морската градина, площадките, уличните котки, ако се наложи и някой магазин. Тук нещата зависят от това дали имаме нужда да напазаруваме и дали вали.


Като се приберем следва време татко-дъщеря. И докато двамата играят и се смеят, аз се старая да сготвя за следващия ден, да почистя, да приключа с недовършената работа. И после се включвам в игрите.


2. Баня и сън

Времето за баня е отново време татко-дъщеря. Аз се меся, само в извънредни ситуации. Къпането започва около 20:30ч. и приключва около половин час след това. След дългата вана на малката, мъжът ми ѝ помага с пижамите, сресва я и заедно разглеждат вече споменатите любими книжки. Малката заспива около 21:30ч. - 22:00ч.(и то в дните, в които е добре уморена от игри) и следва време за нас двамата.


И на последно място, след като всички заспят, остава време за мен самата, ако имам сили. Оставам да чета, да слушам музика, да гледам някой филм поне 3-4 часа. И често сънят не ми стига след това, но си заслужава. Така си връщам част от старото аз. Не си представяйте, че успяваме всяка вечер. През половината време заспиваме с малката (май по-скоро изключваме от умора). Но когато можем, се стараем да отделим максимално време един на друг.


А за съботните и неделните ни дни, с повече късмет, ще прочетете в друга статия.

Автор: Йолина | част от екипа на talks | #мамаавтор

Последни публикации

Виж всички
bottom of page