top of page

МАМА АВТОР | Надин Расимова

Светът винаги е изпълнен с много приключения, а едно от тях, може би най-сложното и важното, това, което ще те научи на най-много уроци, е майчинството. Днешният ни гост е една специална дама, в чиято душа на творец живее мисията да споделя значими, важни и истински аспекти от ролята на това да бъдеш майка. Представяме ви Надин, или добре познатия на всички читатели подпис April Bloom.


Представи себе си с няколко думи. Коя си ти вкъщи, в живота, в семейството, в работата, сред приятели?

Аз съм човек, който открива и създава вдъхновение. Творец. Анализатор. Борец за справедливост. Любопитна за живота във всяка своя клетка. Вечно търсеща промяна и тревожеща се доколко добре се справям с нея.

Когато трябва да се опиша с няколко думи, изпадам в трескаво объркване - откъде да започна! Шегата настрана, но все пак съм жена и да избирам ми е трудно :) Ето защо Аз съм си аз - вкъщи, в живота и сред близките ми.

По професия съм художник и дизайнер, в личния си живот също - променям, творя и постигам. Обичам да живея с плам. Да разговарям прямо, да обичам силно и да бъда опора на близките си. Обичам да имам посока и смисъл.


Кое те вдъхнови да станеш МАМА автор в глобалната платформа за родителство, майчиство, семейство и ранно детско развитие - talks.?

На първо място, писането. Да пиша и да чета е еднакво вдъхновяващо за мен.

По време на бременността и майчинството си съм намирала нужната информация, увереност и яснота в редица материали и книги! Бих била щастлива, ако и аз мога да въздействам, да помогна или да дам съвет на други майки и семейства. Като една все още учеща се МАМА, бих могла и да споделя актуални преживявания и трудности! Защото, всички ние се учим непрестанно, несъвършени сме (за щастие) и толкова заедно във всичко, което преживяваме! Заслужава си да го споделяме…


Как те промени майчинството и защо? А как се чувстваше преди него? Какъв е животът преди децата и след децата?

“Животът ми никога няма да е същият!” Това си мислех в родилната зала, преди да чуя гласът на своето бебче! И, наистина… Майчинството ме промени по начини, които не съм си представяла. Направи ме уверена в редица аспекти, в които не бях или не съм си представяла да бъда. В същото време ме направи неуверена в тези, в които си мислех, че съм звезда! Превърнах се в силна, непоколебима, отдадена и закриляща жена. Сякаш се отключи ново ниво с нови умения, които просто се оказа, че имам закодирани в себе си - софтуерът ми беше обновен. Също така, придобих вътрешна вяра за бъдещето, защото какво друго бих си го представила за мен и детето ми, ако не прекрасно?!

От друга страна - смешно или не съвсем - родителството те тласка към екзистенциална криза. Среща те с най-дълбоките ти страхове и е безмилостно към всичко, което репресираш в себе си. Все по- често се улавям да разсъждавам не само какво правя, какво показвам или казвам; а и КОЯ СЪМ. Защото, убедена съм, най-добрия пример, който можем да даваме на децата си, а и не само на тях, е личният пример. Така, че ежедневно се питам: Добре ли се справям? и Мога ли повече? Оказва се, че винаги мога повече и по-добре. Имам много да уча!


Какви теми ще представиш на аудиторията от родители, бъдещи такива, семейства и специалисти? Какъв ще бъде твоят фокус и защо?

С удоволствие бих споделила своят досегашен опит като майка - преживявания, проблеми, с които съм се сблъскала, какъв е бил подхода ми в различни ситуации. Живо се интересувам от естетика, психология, личностно развитие и здравословен живот. Животът ни, родителството, семейството - всичко е каквото си го създаваме сами! Ние сме творци на всеки ден!


От години практикувам йога и медитации - бих споделила за ползите преди, по време и след бременност. Вярвам, че здравето ни - физическо, емоционално и психическо, е комплексна формула, която включва вътрешна и външна чистота, движение, добра храна и разумни граници, които често са плод на силната ни интуиция. А, здравето е едно от основните изисквания за да бъдеш пълноценен човек първо, а след това и родител. Убедила съм се многократно, как с доза изобретателност, информираност и вътрешна дисциплина, се постигат прекрасни резултати.


Имаш ли собствен блог или страница, в които да споделяш своето творчество? Сподели с нас.Четеш ли често статии и различни материали, за да подобряваш своите умения и знания като майка и жена? Нужно ли е? Имаш ли любими такива - книги, популярни статии, материали, от които ти самата черпиш вдъхновение?

Към момента нямам собствен блог. Чета ежедневно. Книгите, скупчени около мен са на теми Йога, Нутрициология, Възпитание - Монтесори. Чета при всеки удобен случай, получила съм много полезни съвети, информация и вдъхновение. Четенето и писането ме заземяват и избистрят ума ми. Когато се отклонявам от пътя си, те ми помагат да рефлектирам върху себе си и ситуациите, и ме връщат отново в правилното състояние.


Ето и книгите, които са ми направили най-силно впечатление през последните няколко години, с удоволствие би ви разказала повече за тях:

  1. Not Nice

  2. Пилешка супа за душата

  3. Бягащата с вълци

  4. Персийски мъдрости

  5. Осъзнатост в семейството

  6. Малкият принц

  7. Мъжете са от Марс, Жените от Венера

  8. What to Expect When You're Expecting

  9. Книга за бебето

  10. Дневник на необикновената жена

  11. Черно мляко

Как виждаш платформата за родителство talks.? Ако ти беше не мама автор, а просто читател, какви теми щеше да търсиш и искаш?

Бих се радвала да открия автентични истории, които са породени от истински събития и преживявания, а не от комерсиализиран модерен образ за жена и майка. Знам, че жените носят в себе си мъдрост, която е отвъд стремежа да се вписват в определени стереотипи. Мисля, че си заслужава тази мъдрост и емпатия да бъдат използвани за взаимопомощ. Възхищавам се на истории за жени, пионерки в областта си, откривателки, вдъхновителки, творци, жени, които са всъщност като и във всяка една от нас. Нека не звучи феминистко, но НИЕ движим света - ние го износваме, даваме му живот и го отглеждаме в ръцете и обятията си!


Също така смятам, предвид промените, които вече размиват границите между половете и ролите им, е добре да говорим и за двойката, за двамата родители и техните впечатления, прилики и различия. Когато двойката престане да бъде такава, заедно с детенцето, се ражда и техният нов свят. Всички ние имаме нужда от кураж, разбиране и подкрепа, за да съградим СЕМЕЙСТВО! Отношенията между близки и семейство са сложни, но и са градивна единица на обществото!


Има ли нещо, което ти липсва като родител?

Хахах! Липсва ми най-вече сън! За да функционирам. Понякога ми липсва и време да презаредя - всяка майка ще ме разбере тук. Липсва ми търпение, често си давам сметка колко бързам и пришпорвам себе си и задачите си, а забравям да се наслаждавам. Времето лети неусетно и бих искала по-честичко да се спирам, да се порадвам на прекрасният хаос вкъщи, на моментите, които няма да се повторят. Бих си пожелала с времето да развия търпението, мъдростта си и да не се съмнявам и виня. Да се науча да живея повече по течението и за момента, да присъствам изцяло. Да мога да прощавам на себе си. Знам, че тези умения са продукт на дългосрочна работа. Така, че ще растем, аз и сина ми - заедно.


На какво най-много би искала да научиш семейството и децата си?

  • На отдаденост. Когато си отдаден, животът ти отвръща с изобилие - както в отношенията с близки, така и в личното ти развитие. Да живееш със страст и плам те кара са си жив и да запалваш и околните. Знаеш, че си дал най-доброто от себе си.

  • На самоувереност и самоконтрол. Вярвам че света отвън е огледало на нашият вътрешен. Отговорите за проблемите, е редно да търсим и коригираме първо в нас самите. Да се впускаме да изследваме душата, тялото и ума си без страх и отрицание. Когато сме силни вътрешно, ние сме непоклатими.

  • Емоционалност и емпатия. Емоционалността често е спрягана за недостатък. Аз бих казала, че е богатство, ако е овладяна и възпитана. Тя е като компас, тя ти казва дали постъпваш правилно или против волята и принципите си. Едва, когато приемаш и обичаш своите емоции, едва когато ги разграничаваш като естествени, здравословни и моментни състояния, ти можеш да ги уважаваш и в хората около себе си. За мен емпатията е извор на сила, с която можеш да се свързваш и да говориш на универсален за всички същества език.

А себе си? Ако можеше да притежаваш едно единствено качество или суперсила в ежедневието ти на майка, какво би било то?

Да се оценявам. Твърде често забравям да съм благодарна към себе си и да си давам кредит. Така в края на тежък ден или седмица, усещам, че нещо ми липсва. И то е просто да си кажа: “Хей, ти, ти си страхотна майка и жена!”

Бих искала да интегрирам навика да си благодаря и да се обичам всеотдайно, както обичам близките си - всеки ден!


Интервю с Надин Расимова, мама автор в платформата за родителство talks.

Последни публикации

Виж всички
bottom of page